Was de dashcam bij introductie nog een leuk hebbedingetje, tegenwoordig is de dashcam in steeds meer auto’s waar te nemen. Niet voor niets. Er zijn zelfs verzekeraars die een dashcam eisen, want ongevallen kunnen zo goed worden geregistreerd. Een sterker bewijs dan videobeelden bestaat er namelijk niet. En natuurlijk is staat de dashcam ook garant voor mooie of zelfs spectaculaire beelden als je met de auto op vakantie bent. Je wilt natuurlijk wel een goede dashcam die beelden duidelijk registreert, zodat ook nummerplaten goed te herkennen zijn. Dit kan met de BlackVue DR750S-2CH Cloud Dashcam.

BlackVue DR750S-2CH

De dashcam van BlackVue bestaat in tegenstelling tot veel andere soorten dashcams, niet uit één camera, maar uit twee camera’s. Een camera bevestig je aan de voorruit en de andere camera aan de achterruit. Zo kun je ook een eventuele aanrijding van achteren op beeld vastleggen. Tevens levert dit nog mooiere en meer complete beelden op als je de dashcams inzet voor recreatief gebruik. Beide dashcams zijn in een handig en compact formaat en vallen nauwelijks op. Ze zullen dan ook geen hinderlijk object op je voorruit vormen. De behuizing van de camera’s is van kunststof in een zwarte kleur. In de breedte zijn de cams bijna 12 centimeter en in de hoogte 3,6 centimeter. De beelden worden opgeslagen op een Micro SD kaart en de opslagcapaciteit is uitbreidbaar tot 128 MB. Er is wifi ingebouwd, zodat je de beelden gemakkelijk op je smartphone of tablet zet. Helaas ontbreekt een Bluetooth verbinding en ook een USB kabel kun je hier niet op aansluiten.

Beeldkwaliteit van de BlackVue DR750S-2CH

De camera’s bestaan uit een groothoeklens met een beeldhoek tot 139°. Hiermee maak je goede overzichtsbeelden. Met een resolutie van 2,1 mp kun je heldere beelden maken met rijke kleuren. De dashcams zijn niet alleen geschikt voor overdag. Ook in het donker blijf je heldere beelden houden. Een ongeval vindt meestal plaats in luttele seconden. Daarom is het aantal frames per seconde ook heel belangrijk bij een dashcam. Wanneer je filmt in HD ready kwaliteit, dan is de opnamesnelheid 30 frames per seconde. Bij het filmen in Full HD kwaliteit 60 beelden per seconden. Je kunt dus zelf de kwaliteit van je beelden kiezen. De GPS-functie zorgt ervoor dat je altijd kunt traceren waar je op dit moment bent en waar een ongeval plaatsvindt. Tevens kan hiermee de rijsnelheid geregistreerd worden. Schokken, onverwachte bewegingen en onverwachts remmen wordt door de camera automatisch gefilmd en de beelden opgeslagen in de BlackVue Cloud. Je stelt zelf in of je voortdurend wilt filmen of juist in deze situaties.

Conclusie Review: BlackVue DR750S-2CH Cloud Dashcam

Mede doordat er ook een dashcam voor de achterruit geleverd wordt, lijkt de BlackVue een veelbelovende dashcam. Helaas zijn er ook wel wat negatieve punten te noemen. De parkeerstand, dus het filmen van ongevallen als je geparkeerd staat, kan alleen als er een externe voedingskabel is aangesloten. Ook het feit dat er geen USB aansluiting en Bluetooth aanwezig zijn, werkt in het nadeel van de BlackVue dashcam. Een ander negatief puntje, is het feit dat de dashcam op de voorruit geen touchscreen heeft. Daarentegen is de beeldkwaliteit wel goed en heb je de mogelijkheid om beelden op Micro SD kaart of in de cloud op te slaan.

Previous ArticleNext Article